zondag 15 april 2012

Schrijven

Op mijn verjaardag kreeg ik van Arjan een workshop creatief schrijven. De workshop bestond uit vijf avonden waarin we met verschillende inspiratiebronnen aan het werk gingen, om op die manier tot een verhaal te komen. Enorm leuk!

Tijdens de eerste avond hebben we een moodboard gemaakt. Het mooadboard was de inspiratiebron voor de eerste schrijfopdracht. In de twee weken die volgden werkten we thuis aan ons verhaal. Ik vond het heerlijk om mee bezig te zijn, maar ook moeilijk. Het bedenken van een leuk verhaal, dat goed vormgeven en dat dan in de afgesproken hoeveelheid woorden houden. Moeilijk of niet, ik houd er van! Tijdens de tweede workshop-avond las iedereen zijn of haar verhaal voor en bespraken we het. Dat was voor iedereen natuurlijk erg spannend, maar het was ook heel leuk en leerzaam. Vervolgens hebben we nog een verhaal geschreven aan de hand van een gek krantenbericht, een song(tekst) en een foto. De laatste opdracht was het schrijven van een brief aan jezelf. Inmiddels zijn de workshops afgelopen. Nu wacht ik met spanning op het boek dat volgt. Alle verhalen die geschreven zijn, komen samen in een boek! Hoe cool is dat!

De afgelopen weken ben ik zo lekker bezig geweest met het schrijven van de opdrachten voor de workshop, en ook met fröbelen trouwens, dat ik helemaal niet bezig geweest ben met schrijven of lezen voor mijn weblog. Vreselijk saai, dus we gaan weer met frisse moed, vrolijk verder bloggen!


Afbeelding: het moodboard dat ik tijdens de eerste workshop gemaakt heb

Geen opmerkingen: