zondag 10 maart 2013

Kussen

Afgelopen week hebben we een schommelstoel gekocht voor in de babykamer. Een stoel alleen is een beetje kaal en een kussentje is wel zo prettig en gezellig. Dus was het weer tijd om achter de naaimachine te duiken.
Als ik iets ga maken gebruik ik vrijwel altijd een patroon. Een beetje neurotisch, maar dat vind ik gewoon handig. Zonder patroon krijg ik een beetje kriebels: structuur! Ik ben daarom dan ook vrij trots dat ik deze hoes, ergens in een namiddag, zomaar even uit de losse pols onder de naaimachine vandaan heb getoverd!

Ik heb gebruik gemaakt van een kussen dat ik nog in de kast had liggen, restjes stof en een oud overhemd. Het is dus nog een heel groen en verantwoord hoesje geworden ook. Een verantwoorde kussenhoes zonder gedoe van een rits, een stukje klittenband of een opening waardoor het kussen uit de hoes gehaald kan worden. De knopen van het overhemd zijn de sluiting. Lekker makkelijk.




Geen opmerkingen: