dinsdag 17 augustus 2010

Kleurenfeest

Vorige week heb ik gezellig met Maaike in de stad zitten koffieleuten. We zaten bij Coffee United en daarnaast zit een zaakje met erg leuke sieraden, sjaals, tassen en andere accesoires. Ze verkopen ook een heleboel fantastische kralen. In de etalage hingen nu kettingen vol kleuren waarvan mijn handen en mijn hoofd begonnen te kriebelen. Ik heb al heel lang niet meer 'gekraald' en ik kreeg spontaan zin om weer eens heerlijk te prutsen. Kleuren, heel veel kleuren en mooie kralen. Dat wil ik! Ik wil een ketting voor mezelf maken. Eentje die ik ook écht leuk vind om te dragen. Ik heb de voorbeelden bekeken en de kast met kralen doorgesnuffeld. De inspiratie voor dé ketting kwam niet en dus heb ik me sterk gedragen door zonder één kraal te kopen de winkel uit te lopen. Ik besloot om eerst op zoek te gaan naar een mooie kraal die ik als basis zou gaan nemen. Een paar dagen later was ik in een ander, pas ontdekt, winkeltje waar ik dé basiskraal vond. Opgetogen kocht ik er hier drie van en snelde naar die andere winkel. Ik ben me te buiten gegaan aan het uitzoeken van mooie, gekleurde, vrolijke kralen. Een waar kleurenfeest. Toch mist er nog net iets dus de kralen liggen netjes te wachten totdat ik ze transformeer in een vrolijke ketting. Ik heb er nu al zin en kan niet wachten totdat ik, om een zin van Leni Saris te gebruiken, me over mijn hoopjes kralen buig en een kleurenfeest ga vieren.

"... ze boog zich over de hoopjes kralen en vierde een kleurenfeest."

Geen opmerkingen: