maandag 2 augustus 2010

Vrolijkheid

Maanden geleden heb ik heel enthousiast zaadjes gezaaid en gehoopt dat ze uit zouden komen. Ik heb een oppottafel gekocht en die vol gezet met allemaal leuke bloempotjes (of dingen die voor bloempotjes door kunnen gaan). Bij de kringloop kun je voor niks heel veel potjes kopen en ze hebben, althans waar wij waren, heel veel keus. Het geheel staat in het voortuintje en doet heel gezellig aan. Toen de zaadjes, volgens de beschrijving op hun verpakking, uit zouden moeten komen heb ik dagelijks vol hoop de potjes bestudeerd. Grondig bestudeerd, maar er bleef niks te zien. Uiteindelijk groeiden er uit een aantal potjes wat groene sprieten. Zó saai. Lange, groene sprieten! Dat wil ik niet; ik wil bloemen! Ik zag een oppottafel voor me met een zee van bloemen er op in allemaal verschillende en gekleurde potjes. Ik heb er een paar "kant-en-klare-bloemen" tussen gezet, maar omdat de zon de hele dag vol op die kant van het huis staat hielden die bloemen het niet lang uit. Of dat nou aan de bloemen of aan mij lag durf ik niet te zeggen... Van m'n opa heb ik een aantal schalen/potten gekregen en die wilden we leuk gaan vullen en op de picknicktafel in de tuin zitten. Dus maakten Arjan en ik een uitje naar het tuincentrum om "kant-en-klare-bloemen" te gaan kopen. Wel zo makkelijk en je hebt er meteen lol van. Daar hebben we we massaal 'perkgoed' ingeslagen. Het is handig 'kant-en-klaar', gekleurd, kan vol in de zon en ze kostten zeven euro voor 18 blompies. Met ons autootje vol met bloemen reden we naar huis en hebben we onze nagelranden zwart gewerkt. Het resultaat is een oppottafel met een bloemenzee in verschillende, gekleurde potjes! Precies zoals de bedoeling was! Volgend jaar proberen we het zaaien wel een keer opnieuw...

Geen opmerkingen: